Udruga „Tradicija Zagorja“, osnovana krajem 2012.
godine, s ciljem zaštite, očuvanja i promocije tradicionalnih zagorskih
proizvoda, pokrenula je aktivnosti za zaštitu poznatog brenda; zagorskih
mlinaca oznakom zemljopisnog podrijetla.
Udruga se u srpnju ove godine prijavila na natječaj
Ministarstva poljoprivrede za dodjelu bespovratnih financijskih sredstava u
okviru Programa „Potpora skupinama proizvođača za izradu specifikacije poljoprivrednog
ili prehrambenog proizvoda za zaštitu naziva zaštićenom oznakom izvornosti,
zaštićenom oznakom zemljopisnog podrijetla ili zajamčeno tradicionalnog
specijaliteta“. Ukoliko sredstva budu odobrena, iskoristit će se za pokriće
dijela troškova za izradu analize tržišta i izrade specifikacije zagorskih
mlinaca, što će svakako ubrzati sam proces zaštite zagorskih mlinaca oznakom
zemljopisnog porijekla.
„Sam proces dobivanja oznake dugotrajan je posao,
ali su koristi višestruke. Budući da proizvodi s registriranom oznakom
pripadaju u proizvode više cjenovne kategorije, povećavaju dohodak proizvođača,
a povećava se i prepoznatljivost takvih proizvoda i područja na kojima se
proizvode. Njeguju i razvijaju regionalnu tradiciju i regionalni identitet te
štite od zloupotrebe i narušavanja ugleda izvornog proizvoda. Korist potrošača
prepoznaje se u garanciji kvalitete i prepoznatljivosti autohtonog proizvoda“,
objasnio je predsjednik Udruge Matija Gulija.
Krapinsko – zagorska županija obiluje tradicijom,
običajima, povijesnim ličnostima, proizvodima tradicijskih obrta te
gastronomskim specijalitetima. Redom sve proizvodima visoke kakvoće i
specifičnog načina proizvodnje koji postižu višu cijenu na tržištu te stvaraju
identitet. Naime, upravo radi svega toga, a nakon konzultacija s
poduzetnicima područja Krapinsko – zagorske županije, osnovana je Udruga
Tradicija Zagorja te se odmah krenulo sa samim postupkom označavanja. Temelj za
samo osnivanje Udruge bili su višegodišnji napori institucija;
Krapinsko-zagorske županije, Županijske komore Krapina i Obrtničke komore
Krapinsko-zagorske županije kako bi
zaštitile najpoznatiji gastro brend Zagorja – zagorske štrukle te na taj
način brendirale i promovirale cjelokupnu regiju. Međutim, kako institucije ne
mogu pokrenuti postupak dobivanja zaštite, jer nisu proizvođači niti
prerađivači, odlučeno je formirati Udrugu.
Udruga, čije je sjedište u Županijskoj komori
Krapina, danas broji 13 članova a kroz
nju se potiče
povezivanje i umrežavanje poduzetnika u svrhu obogaćivanja tržišne i turističke
ponude Županije. Upravo se od proizvođača, članova Udruge, očekuje angažman i
iskazivanje potreba koje bi dovele do zaštite što većeg broja tradicionalnih
zagorskih proizvoda. Institucije su tu, s druge strane, kao svojevrsna potpora
za provedbu kvalitetno razrađenih ideja.
Nema komentara:
Objavi komentar